//quote
We love, because He first loved us.
1 John 4:19

//about me
Joey Choo
210387
God's child
Email:
dw11rg@yahoo.com.sg
korkorjoey@yahoo.com.sg
teacher.joey@yahoo.com
dw11rg@hotmail.com

MSN/facebook:
dw11rg@hotmail.com
//archives
March 2004
April 2004
September 2005
October 2005
November 2005
December 2005
January 2006
February 2006
March 2006
April 2006
May 2006
June 2006
July 2006
August 2006
September 2006
October 2006
November 2006
December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
October 2007
November 2007
December 2007
January 2008
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
November 2009
December 2009
January 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
May 2011
July 2011
August 2011
June 2012
August 2012
September 2012

//friends
..Church..
Andre
Davy
Dawn Tan
Edward
Lynnette
Mildred
Rena
Regina Tioh
Regina Thia
Wanyi
Zoe
..School (NP)..
Abigail
Andrew
Drizzle
Joy Ma
Rebecca
Shereen
Shuling
Wan
..Family..
Ann(Elder Sis)
Shermaine(Younger Sis)
Lilian Ku Ku(Auntie)
Felicia(Cousin)
Jarrel(Cousin)
Sheryl(Cousin)
..Others..
JR boy
Brian
Lynn
Joyce(SJC)
Samuel
Melody
Deborah
Mei Yun
Amanda
Nana(Davin's sis)
Jas(Davin's Mum)
Wei Jian
Kenny
FredFrog
Jenzus
Lydia
Fritz
Sebastian
Kah Keng
Jacqueline
Tracy

//tag




//credits
brush image hostphotobucket designer !rock@blogskins
Thursday, August 31, 2006
aPPreciation!!

Happy Teacher's Day to all of you!!!

wow... woke up late this morning... about 830am... when i looked at my hp, "1 New Message".. it's from Davin's mother (one of st anne's kid's mum)... so she wrote:

"r u comin to st anne?"

and i replied:

"yups!"

so, when i reached st anne's church kindergarten, the children were already playing games upstairs the hall... ya... so i sat at the back and watched...

and then, suddenly, Lao Shi walked up to me and then say to a kid,

"na... you sit with Joey Kor Kor..."

ya.. so there goes again, me taking care of the Pai Gia... hahaa...

but this photo is so cute, dont you think so?

yups... then received some presents..

same goes to the afternoon class... played games... then, the kids go home... i dun really have much time to take photos with my darlings... ya.. so here's some pics...

this is me and Zhi Xuan...

then, next is Zhi Xuan's sister... dunn what's her name but they dun look like bro and sis... hahaha...

then, of cuz, me and my sunny boy...!!!

Johanna and me... another pai gia...

Justin and me...

and... Sotaro...!!!

ya... anyway, i dun understand why did i wrote that previous post... but God is gracious and many children did not forget me... i'm being appreciated there!! see...

gifts from the children... and a few from st anne's teachers! THANK YOU SO MUCH!!
i appreciated all of these and especially children that did not forget me... i'm so glad...

*beautiful..*

i love this...


it's from Shi Jun... when the morning session is dismissed, i'm in the class taking care of the K2 children waiting for the bus auntie... then the mother came running in and said in mandrine:

"Teacher Joey, i didnt know you came today. didnt see you in the morning.. what time will you be going back?"

and i said:

"err, i'll stay till the afternoon session children leave... ya... why?" (so dumb... isnt it obvious?)

and she said:

"Shi Jun got a present for you but i thought you didnt come so i brought it home"

and i said:

"oh, dun need to trouble... never mind.."

she said:

"cannot... bought already... i'll go home and take and bring it for you..."

and here is the present... effort kk... really appreciate her effort... thanks!! A LOT!!! i'm so touched...

and here's another one...


this is from James... and if you see clearly, it states at the bottom, "Kindness A 2005"

no, it's not a typo error... James is a K2 kid in 2005... the mother came all the way down to give me this present!! my gosh... and somemore the child is now in primary one... studying in st gabriel's primary... far la... this is really effort!! THANKS!! APPRECIATED!!

and of cuz, thanks to other children who gave the gifts, greetings, cards, love......

*Love Love Love*

... and i appreciate you you you... if you are reading, yes, you are...!! thanks for reading too!!

Wednesday, August 30, 2006
Voiceless...

i read one of my friends' blog and i was just wondering...

"...am i ever being appreciated?"

what for i do so much and waste so much effort and time and yet i am not being appreciated?


so i thought...

"...whatever!"


i have no voice now and i cant be bothered to talk to anyone now...

yeah... whatever!


Jesus loves me, i love Jesus...

adventure

i had an adventurous day yester...

went to eat dinner with Kat and Lynnette after being accepted as a FHC (fish head curry) club member... hahaa... however, i didnt had much because i was quite off form due to major painful sore throat... ya... if not i can eat more k... but it was nice... rice cost $1 but free flow aftre that... fish head curry cost $10 ONLY on monday and wednesday... and the cracker is free flow... hahahaa... place? find out yourself... LOL...

yups!!

okay la... Gayatri Restaurant...


then, after eating, went to ROLLAR BLADE!! after very longggggg negotiations... hahaa... yes! night rollar blading... fun and sweaty!

















those who went... ya... it's dark... as i said, night rollar blade... that's why it's not bright... hurhurhur...
















this is quite blur... because i was skating and moving and they were also skating and moving...





















the two pro skaters..!!!

Friday, August 25, 2006
Dejavu...

well, another trip to the same place...

...DEJAVU...

yup... the truth is, ya... this is definitely a better trip... of cuz not only is Ashton there, but many other familiar faces... really enjoyed myself...


























first farm...
















Under the hot sun... *scorch~!*


and this is the "pai gia" i'm asked to look after...





























Darius and i...

ya... but it was okay with him... he likes me... case close... la la la..!!

















both of us again...

















getting ready to go to another farm...

on the bus:
















me, Natasha (chen jian wen's sis) and Johanna (another pai gia gangster)

















this is sean... dun you think he's cap is so cute... hahaa.. he is cute too..
















Ashton (sunny boy) and Sean...

















3 cuties... hurhurhur!!!
















Natasha and i...

the next Farm...















we took a break and ate our lunch here... and guess what the children ate?




















...eeeeeekkkkkkkkkkkkk... SWEET CORN BUN!!! YUCKS*!!!
















having some fun...






























...san lun che...
















towards the end of the trip... not many were listening already... me too... feeling so sleepy...!!! zzzzzzz
















Handsome? my favourite Pai Gia... hahahaaa...






























this is Sotaro from Japan... i like his cap... hahaa!!



























Side view...






some random pics...
















Sotaro and i...






























Sean and i... *beautiful...*
















Johanna and i...
















love love love...


okay... good nite...((:
















































aloysius sleeping on my lap... the feeling is.... ... ... .. how precious is that to have a child sleeping on your lap... really... i wish that time wouldnt fly pass, driver wouldnt drive so fast, more traffic lights, jams...... well, i believe fathers will understand that type of feeling... hahaa... when will i be a father? soon?






anyway,
thank you God for this wonderful day... ((:

Thursday, August 24, 2006
longgggggg day...!!!

today, st anne's had outing... the Nursery went to the Farm and the K2s went to the Zoo (insect section)... well, my heart desires to follow the K2s because they are all my beloved and some more i thought them last year... that proves that i'm even closer to them... anyway, i treat it as a start of bonding for me and the Nursery kids!! ((:

yup... so obviously, i followed the Nursery children... and here we are... our first destination... dunno where but it's some farm...




















Listenin ...

















this is Eliot Peter Snograss... so cute... i love his hat.. hahahaa..

















this is the next destination...

actually, throughout the whole trip, i did not take a lot of photos... that's because the place wasnt nice, i'm not very close with these bunch of children, and also, not many cute ones... AHAHAHH... hahaa... honestly, i'm been given a mission... to take care of the most "Pai Gia" gangster in the Nursery... so i was with him all the while...
















this is him... he's Seth Chew's younger brother... but he's okay with me... hahaa..

the rest of the photos wasnt that nice... ya... but on the whole, the trip was... hmm... sucks... hahaha... really... walk walk walk under the sun sun sun... *hot*

was so boring.. the speakers were like talking to themselves... not many children were listening... more like a field trip for the teachers...

anyway, on the way home, really was very very VERY TIRED...!! knocked out halfway the journey back home... and the boy i taking care off also drop asleep like dead meat... he was the last one to be woken up... okay... evidence...





















"K.O"



there will be another trip tml... same place, same time... hope it will be a better one...

i think it will be cause my SUNNY BOY will be going... but as usual, i was told that i will be given the most "Pai Gia" gangster to take care... guess they found this potential in me already... hahahhaa... so whoever has "Pai Gia" children can send me for counselling!! hahahaa... well, 1hr $150... hahaa..

Wednesday, August 23, 2006
love love

finally, i got a chance to talk to my mentor and thank her for everything... though there's not much to thank her... LOL!!!

ya... but from the bottom of my heart, i really have to say,
"Thank you teachers in the centre... you all are truly very supportive and encouraging... life is really better with you all around... LOVE ALL OF YOU!!!"

yups... is it age is catching up or am i always lazy? hahaa.. i shalt continue blabbering...

next.. Gallery!! took group photos with my childcare children! ((:



















me and the K1s!! miss Coleman!! )):


















K1s again... all so drama.. so i cant be extra... and i JOINED IN!!! ULTRA MAN!!! BABABABABAAAA....!!!
















with Nursery! LOL... i'm not paying attention.. hurhur.. ((:
















now children not paying attention... hurhurhur!!!
















think this is the nicest of all... hahaaha... MY TODDLERS!!

hmmm, so since when i like toddlers? well, i love them k!! hahahaa...

... all in the name of LOVE!! ((:

Monday, August 21, 2006
weekends

what a weekend...

exams are over... it's time to be crazy... but......

cannot crazy with a hole in a pocket... but....

I'M CRAZY!!! hurhurhur...

anyway, it's late and i'm lazy to blog about my weekends... so here's some photos of what i've been up to last few days...

Friday

after exams, went eat pizza hut and then played pool...

















YES!!! dont doubt... that's JOY MA!!! oh my gawd!! she's like so addicted to pool lo and kept running around the table to entertain herself... hahahaa..

Saturday

we baked about 5 cakes... hahhahaa... but think this is the nicest...















Pretty?















ya... so does the makers of the cake... ((:

UNITY






























LOL... same shirts... at first, i wore the same as dawn... so funny la.. this one like thieves!!! hahahaha...
















Dawn's trying to lick the icing from her elbow... LOL..!!! in fact, she did it in the end!! hahaha...

Sunday

okay... i miss Gawain... i miss Ethan... i miss Kester...
















BIRTHDAY GIRL...!!!

















Birthday UNCLE!!!
















Kat: Both of them are one step closer to seeing God..!!!
LOL!!


ya... went to see ah ma at night... still in ICU... haiz... hope she can recover!! God heals!!!
anyway, to end off, here's what i've found out... a DAVID TAO LOOK-A-LIKE!!!





















i thought so too... (: